Alexander Herrmann al “Realitat o Ficció?”

/
Lectura: 3 minuts

Capítol 81… Alexander Herrmann

Data Emissió: 8 de Juny de 2022… a les 12h10

Podcast del programa:

A la secció de la Història de la Màgia del Realitat o Ficció ?”, el Mag Gerard parla de l’il·lusionista Alexander Herrmann… A més, el programa inclourà la secció “Escola de Màgia” i parlarà de literatura màgica.

Alexander Herrmann

Alexander Herrmann va ser un il·lusionista francès nascut a París, l’any 1844.

El seu nom artístic fou “Herrmann The Great”… Herrmann el gran…

Era fill del metge i il·lusionista Samuel Herrmann, germà d’un altre mag conegut: Carl Herrmann. A més, estava casat amb Adelaide Herrmann “La reina de la màgia”.

Quan el seu germà Carl, que ja es dedicava a la màgia, va veure que a l’edat de 8 anys, el petit Alexander, ja li interessava la màgia se’l va endur a San Petersbug, a russia, per ensenyar-li màgia i van començar una gira europea amb el seu espectacle.

En el moment en què Alexander va tornar a París, li va mostrar al seu pare el que havia après i aquest el va deixar continuar la seva dedicació a la màgia.

Al 11 anys va tornar a Viena per reunir-se amb el seu germà i seguir amb les gires per Europa. Fins i tot van tenir una denúncia de Robert-Houdin per realitzar jocs que li pertanyien i que el seu mecànic suposadament hauria duplicat i venut a altres mags…

Van seguir les gires per Estats Units. Va adquirir la nacionalitat estatunidenca i es va comprar una mansió a Nova York. La seva riquesa va ser considerable, ja que era propietari d’un iot i de vagons de tren privats per transportar el seu material màgic.

L’any 1862 va començar la seva carrera independent. Va actuar a Londres, tres anys al mític Egyptian Hall.

El seu estil era genuí, mesclava comèdia i màgia. Els que el coneixien personalment deien que era molt amable i que el seu personatge inspirava misteri.

Llibre de Alexander Herrmann

Llegeixo a la wikipedia com era l’espectacle de Alexander Herrmann

Un espectacle típic d'Herrmann
A mesura que el germà d'Alexander, Carl, es va fer gran, va reduir la magnitud del seu espectacle, mentre que Alexander va augmentar el seu.

Carl es presentava amb un vestit de nit de vellut negre, i portava el típic barret de copa alta i guants blancs. Bàsicament, feia aparèixer i desaparèixer tota mena d'objectes, inclosos animals com un conill, alternant aquests números amb trucs de prestidigitació amb baralles. Solia interactuar amb alguns espectadors, utilitzant sorpresa per provocar les rialles del públic.

Alexander i la seva dona Adelaide transportaven la tramoia del seu espectacle en un vagó de ferrocarril i van fer gires regularment pels Estats Units. Van presentar un programa nocturn complet, adaptant trucs com la rutina de suspensió Etèrea de Robert Houdin, també coneguda com la suspensió aèria, en una il·lusió anomenada "Trilby". El número consistia que es col·locava un tauler sobre dues cadires i Madame Herrmann es tombava damunt del tauler. Tots dos s'enlairaven a l'aire, i després de retirar les dues cadires, es passava un cèrcol al voltant del tauler. A continuació, Madame Herrmann baixava de nou cap a les dues cadires tornades a col·locar en la seva posició inicial.

Un altre dels seus números més espectaculars era el conegut com "atrapa la bala", un efecte en què el mag fa que un espectador marqui una bala i la carregui en una pistola. Després, l'espectador dispara directament al mag, que sembla atrapar la bala, sovint a la boca, de vegades a la mà. Herrmann el Gran va dissenyar una versió del número amb l'ajuda del seu assistent, Billy Robinson, que anys més tard, amb el nom artístic de Chung Ling Soo, resultaria mort usant el mateix tipus de pistola. Aquest número només es va presentar de vegades especials. Herrmann va anunciar el maig de 1896 que intentaria atrapar la bala per setena vegada a l'escenari del Teatre Olympia, com a part d'una recaptació per al Fons de Nadons Malalts.

Informació molt extensa sobre Alexander Herrmann a la Wikipedia

Daniel Arbonés escriu des de l’any 2006 el “Diari d’un Mag”, ha col·laborat en llibres de màgia, s’ha encarregat de la direcció de premsa d’un Congrés Màgic, ha fet de professor de màgia per a altres mags, ha dirigit Gales Màgiques, imparteix conferències divulgatives, escriu i interpreta espectacles de màgia amb contingut teatral (de carrer, de saló, contes amb màgia). Fins i tot, ha inventat jocs amb objectes tan inversemblants com l’univers dels caramels PEZ…

Anterior Article

Dimecres 8 de Juny… “Realitat o Ficció?” al “Diari d’un Mag”

Següent Article

Els estimulants jocs màgics de Hausson – “Jugant amb la màgia” al Teatre Gaudí Barcelona

Últims articles de Blog

Caducitat Màgica 2

La setmana passada em preguntava… L’art màgic acabarà essent residual? Tots tenim data de caducitat, però

Caducitat Màgica 1

Fa unes setmanes, vaig llegir l’article de Manuel Ansede a El País, amb títol “Tener un sensor en la