Idees sobre el procés creatiu… OFF MÀGIA 2020…

/
Lectura: 4 minuts

Cartells de l’espectacle, disposats de forma artística

20/02/2020 (avui data amb 2 i 0’s)

Quan escric aquestes paraules falta pocs dies per l’estrena d’OFF MÀGIA 2020 a Cincómonos Espai d’Art de Barcelona

🎟Reserva d’Entrades 📣 Envía’m un missatge instagram ✉️ o un e-mail a magia@magia.cat per reservar les teves entrades amb descompte: 10 €

Reserva d’Entrades també disponibles a Atrapalo ! Atrapalo Off Màgia a l’Espai d’Art Cincómonos


________

Aquests dies, a més d’assajar, preparar els nous efectes, tenir a punt tota la banda sonora polint-la fins a l’infinit… També m’he dedicat a apuntar pensaments sobre el treball creatiu i he documentat tot el que he anat fent, frenèticament… Qui sap, potser ho aprofitaré per realitzar una xerrada per a mags o pel meu llibre…

A continuació, us transcric algunes idees. Algunes les ampliaré avui, algunes, en futurs articles, algunes potser mai…

________

“La importància d’haver realitzat i de seguir realitzant totes les fases d’un projecte màgic és bàsic…”

Quan vam fer el primer espectacle teatral a Tàrrega, fa més de 20 anys, recordo com vam empaperar la ciutat amb cartells de l’espectacle, cartells, que evidentment havíem fet nosaltres i que ens encarregàvem d’anar a fer imprimir, etc… Eren impresos en blanc i negre sobre fulls de colors sèpia…

Per tant, el fet d’haver passat i de seguir passant per totes les fases d’un projecte escènic màgic és bàsic…

Aquestes últimes setmanes, per l’actuació a Cincómonos Espai d’Art, he seguit enganxant cartells en llocs puntuals de Barcelona, no cal dir que me’ls faig jo des de sempre. I que si deixem de banda els cartells, pel que fa a la gestió, he mantingut la llista de reserves de la companyia. I si parlem de l’obra en si, la banda sonora tota dissenyada per mi, l’escaleta feta i revisada fins a l’últim detall, els talls de so seqüenciats degudament, el guió, la concepció de l’escenografia (que per molt que sigui minimalista, per ser pràctics, existeix i té un perquè), la creació de jocs específics per l’espectacle, tot… És el que té ser un mag del renaixement (gag).

Segurament, si tingués un equip de 100 persones, només hauria de preocupar-me per actuar i potser totes les altres fases les farien grups de treball impecables…

Penso que la part artesanal de crear un espectacle des de zero, passant per totes les seves fases és clau per comprendre que significa, quina feina suposa, quin valor té… Et dóna bagatge professional… Molt depèn de tu… Et dóna confiança… Saps el preu que té fer realitat els teus somnis…

________

“L’emocionant equilibri entre els assajos diaris continus imprescindibles i les tasques obligatòries a realitzar en la preparació d’un espectacle…”

En les setmanes prèvies a l’estrena, segons el meu punt de vista, cal assajar periòdicament. A mi em serveix per anar sobre segur, per estar tranquil, per anar a dormir cada dia amb la sensació de no haver perdut el temps.

Però a part dels assajos, hi ha altres tasques lligades al projecte escènic, com la preparació del material per la pròxima funció o pels successius assajos… I a més, si es tracta d’un espectacle d’autor, com és el cas d’OFF MÀGIA, hi ha altres tasques auxiliars, com la personalització i fins i tot la creació des de zero del material que es veurà a escena, la preparació de la música, el retoc continu de les escaletes tècniques i un llarg etcètera…

Personalment, aquestes tasques auxiliars, les realitzo fins just l’últim dia abans de l’estrena, a causa de la gran quantitat de detalls que he de tenir presents… I en principi, de major a menor prioritat, si és possible… Fins a l’últim moment, perquè sempre falta temps per tots, la vida diària ens esclavitza, tasques “mundanes”, també cal anar al Súper a comprar…

Aquestes altres tasques de l’espectacle, cal fer-les, jo mantinc cada dia, llistes que em permeten fer seguiment del projecte, però no han d’entorpir el desenvolupament dels assajos que són l’eix principal, sense assajos disciplinadament portats, segons el meu punt de vista, no hi ha espectacle…

________

“La complicadíssima problemàtica de la disposició dels objectes durant un espectacle…”

El mal de cap de l’escenografia en un espectacle màgic donaria per un llibre… Aconseguir la solució òptima m’omple de satisfacció, quan trobo la manera de tenir a mà el pròxim objecte màgic que necessitaré en la pròxima escena…

Però és un trencaclosques que a vegades és difícil de resoldre…

Cal aconseguir simplicitat, economia de moviments, trobar les millors solucions per “agafar objectes de llocs” i “tornar-los a deixar a llocs” sense que aquestes accions t’impedeixin “agafar el pròxim objecte”.

En aquest aspecte, cada il·lusionista tindrà els seus hàbits i penso que el temps i l’experiència et fan créixer… Cadascú trobarà la seva millor solució…

El que sempre cal tenir molt clar, segons el meu punt de vista, és d’on recollirem els objectes (sembla evident però cal dir-ho) i on els deixarem… I cal tenir-ho completament “coreografiat”… Això ajudarà l’actuant en la perfecta seqüenciació dels efectes màgics de l’espectacle…

________

En pròximes setmanes, potser parlaré de…

– “Poder compartir el petit miracle de la descoberta en el mateix instant és pràcticament impossible, ja que t’obligaria a desvelar secrets…”

– “El plaer immens de tenir una idea, plasmar-la i veure-la feta realitat…”

Moltes Gràcies !

Ens veiem diumenge 23 de Febrer a Cincómonos Espai d’Art per descobrir la versió 2020 d’OFF MÀGIA !

Fins la setmana que ve, aquí, al “Diari d’un Mag” !

La setmana que ve, “Realitat o Ficció ?” i anunciaré la pròxima actuació d’OFF MÀGIA al Teatre El Magatzem de Tarragona !

Daniel Arbonés

daniel.cat

www.magia.cat
Segueix-me al Twitter...
www.twitter.com/offmagia
Fes-te Fan de la nostra pàgina Facebook...
www.facebook.com/offmagia

Daniel Arbonés escriu des de l’any 2006 el “Diari d’un Mag”, ha col·laborat en llibres de màgia, s’ha encarregat de la direcció de premsa d’un Congrés Màgic, ha fet de professor de màgia per a altres mags, ha dirigit Gales Màgiques, imparteix conferències divulgatives, escriu i interpreta espectacles de màgia amb contingut teatral (de carrer, de saló, contes amb màgia). Fins i tot, ha inventat jocs amb objectes tan inversemblants com l’univers dels caramels PEZ…
La seva última creació, RANDOM, és una experiència màgica única en el seu gènere. Un joc d'atzar, en el que l'espectador és protagonista. Cada cop, gaudirà d'un espectacle diferent!

Anterior Article

Diumenge 23 de Febrer… OFF MÀGIA 2020 !

Següent Article

Lennart Green al “Realitat o Ficció ?”

Últims articles de Blog